A piackutatás egy új cég életében az egyik legfontosabb feladat, de meglévő márkáknál is elérkezhet a pillanat, amikor a vásárlók részletesebb megismerése a cél. A piackutatás a legváltozatosabb marketingkérdésekre is választ tud adni. Ezen túl lehetőséget ad a célcsoport meghatározásra is, azaz, hogy megismerjük a termékre vagy a szolgáltatásra legjobban reagáló célcsoportot és megértsük a márkához fűződő viszonyukat is.
A célcsoport-meghatározás által a jövőben tudatos és hatékony hirdetési kampányokkal lehet a vásárlókat megszólítani. De nem csak a hirdetéseknél hasznos a piac kutatása, a hosszú távú stratégiai döntések meghozatalához is aktuális és pontos információkra van szükség a márka fogyasztóiról és versenytársairól.
A piackutatás segít megismerni a véleményeket és attitűdöket, illetve a valódi vásárlói előnyöket is. Tehát hasznos lehet, ha a piac kutatása megelőzi a termékbevezetést, fejlesztést, sőt a dizájnváltoztatást is.
A piackutatás fogalma
Egy márkának/cégnek az adott marketinghelyzet feltárásához megtervezett és szisztematikusan gyűjtött adatokra van szüksége. A piackutatás fogalma az adatgyűjtés mellett vonatkozik a kapott információk minőségi értelmezésére és hasznosítható javaslatok megfogalmazására is.
Piackutatás módszerei
A piackutatás módszerei közül végzünk szekunder és primer kutatást is, azaz dolgozunk már létező, hozzáférhető adatok elemzésével is, de ezeket a kapott ismereteket kutatási kérdéseink mentén valós felhasználók megkérdezésével, tesztelésével is kiegészítjük.
Az egyedi probléma függvényében a piackutatás fajtái közül kvalitatív és kvantitatív típusú kérdések is indokoltak lehetnek.
A piackutatás folyamata
A marketingkutatást többféle oldalról is meg lehet közelíteni, és az egyedi döntési problémák egyedi megoldásokat kívánnak. Általánosítva azonban a piackutatás lépései közül az első és legfontosabb a pontos problémameghatározás, amire választ szeretnénk kapni. Ez alapján készülhet el a kutatástervezés, amikor rögzítjük a felhasználni kívánt módszereket, figyelembe véve az elérhető erőforrásokat. Az adatok begyűjtése így precíz és lényegre törő kutatás keretén belül történhet meg, amelyet a MyAd szakemberei végeznek.
A piackutatás folyamatának következő lépése, hogy a megszerzett adatok elemzésével hasznosítható és könnyen érthető információkat emelünk ki, amit te a márkád építésénél már gond nélkül kamatoztathatsz.