Akadálymentesítési eszköz

Marketingstratégia tervezés

A marketingstratégia nélkül olyan, mint a fa gyökerek nélkül: céltalan lépések és elhatározások sorozata vagy még egyszerűbben megfogalmazva, ablakon kidobott pénz. A marketingstratégia lényege, hogy a vállalkozás meghatározza azokat az alappilléreket és módszereket, amelyek segítenek megszólítani a terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődő potenciális ügyfeleket, illetve segítenek növelni a meglévő termékkörből származó bevételt.

marketingstrategia tervezes

Marketingstratégia fogalma

A marketingstratégia egy hosszú távú terv a vállalat marketing céljainak elérésére. Ez tartalmazza a cég ügyfeleit, vásárlóit és azok igényeit, az ügyfelek eléréséhez használható csatornákat és azokat a tényezőket, amivel fenntartható és határozott versenyelőny alakítható ki az adott piacon.

A marketingterv vagy -stratégia nem feltétlenül egyetlen, általános dokumentumot jelöl. A vállalat profiljától és a versenyhelyzettől függően különböző típusú marketingstratégia készíthető. Íme a leggyakrabban használt típusok:

Marketingstratégia típusai

  • Online marketingstratégia: social media organikus és fizetett elérései, email marketing, PPC hirdetések, SEO és digitális tartalomstratégia megfogalmazása.
  • Offline marketingstratégia: ATL és BTL eszközök használatának módja, „klasszikus” marketingstratégia.
  • PR-stratégia: belső- és külső PR-t érintő lépések és eszközök megfogalmazása.
  • Employer branding-stratégia: belső marketingszükségletek kielégítésére szolgál (pl. munkáltatói márkaépítés).
  • Márkastratégia: új márka bevezetésére és piacon tartására vonatkozó marketing lépések megfogalmazása

Marketingstratégia kialakítása

A MyAd marketing csapata segít kialakítani céged betonbiztos marketingstratégiáját! Szakértelmünkkel segítünk elkerülni azokat a szarvashibákat, amit a legtöbb hazai kkv (és néha nagyvállalat) rendre elkövet a marketingstratégia tervezés során.

Fogjuk a kezed már az ötletelés fázisától és végig kísérünk a marketingstratégia lépésein:

  1. Üzleti célok meghatározása
  2. Marketingcélok meghatározása
  3. Piackutatás
  4. Buyer Persona kialakítása
  5. Kommunikációs csatornák meghatározása
  6. Marketingkampányok definiálása
  7. Stratégia végrehajtása
  8. Eredmények mérése

Épp a piacra lepést tervezed? Vagy egy meglévő termék/szolgáltatás eredményességét kívánod növelni? Új márkát vezetnél be? Segítünk maradandó képet alkotni a célcsoportod körében! Teljeskörű marketingstratégia-tervezés már kkv mérettől!