Akadálymentesítési eszköz

PR kampányok, teljeskörű PR kommunikáció

A cégek a PR-eszközök és csatornák segítségével tudnak kapcsolatba lépni a vásárlóikkal. A közvetlen kapcsolat célja, hogy segíti a márka vagy cég népszerűsítését és az arculat formálását. PR-kampánnyal könnyen lehet a vállalatot jó fényben feltüntetni, így a márkaimázs építésére is nagyszerű eszköz. Ugyanakkor sikeresen lehet reagálni a negatív hírekre és véleményekre is, hogy azok ne okozzanak kárt.

pr kampany

PR-kommunikáció jelentése

A PR-kommunikációba tartozik minden olyan megszólalás, közlemény illetve az összes megjelenés, ami a márka képviseletében történik. Így ezek során különös figyelmet kell fordítani a stílusra és a véleménynyilvánításra, hiszen azok közvetlen hatással vannak a vállalat hírnevére.

A PR nem csupán eseti rendezvényekből és kampányokból áll, érdemes teljes PR-kommunikációs tervet felállítani, amely végigkíséri a márkát és a terméket az életútján.
A MyAd-nél teljeskörű PR kampányokat folytatunk, melyek során kifejezetten foglalkozunk a PR-kommunikációval is.

PR-eszközök

A marketingcélok függvényében rendkívül változatos PR-eszköztárból választhatunk:

  • Az egyik legfontosabb feladat a jó hírnév fenntartása, és a média által közölt hírek kézbentartása.
  • PR-eseményt szervezünk, ha sajtótájékoztatók, üzleti nyilatkozatok, versenyek, vagy kereskedelmi bemutatók megtartásában gondolkozunk.
  • PR-eszközök az online cikkek, megemlítések, együttműködések, sőt a közösségi média is.
  • Egy kiválasztott célcsoport elérésére a céges kiadványok és szakmai cikkek is hatékony csatornát jelentenek.
  • Szponzorálással sport és kulturális eseményeket is támogathat a cég, de a közvélemény számára fontos ügyek mögé is beállhat a márka.

Fontos, hogy ezek a törekvések ne vesszenek kárba, így az egységes és emlékezetes arculat itt létfontosságú.

Mikor tud segíteni a PR-marketing?

  • Új termékek bevezetésénél egy remek eszköz a termék köztudatba való beemeléséhez.
  • Újrapozicionáláskor. Ha a termék vagy szolgáltatás nem azt a jelentést hordozza, ami a marketing célokkal összhangban áll, akkor szükség lehet egy újfajta attitűd megteremtésére. Ekkor PR-kampány segítségével lehet megváltoztatni a közvéleményt.
  • Sőt, a megfelelő PR-kommunikációval sikerülhet felkelteni az érdeklődést gyengülő pozíciójú termékek iránt is.

A PR sokszor egy kihasználatlan terület, pedig rengeteg lehetőséget rejt magában. A jól használt PR-stratégia képes bizalmat kialakítani a fogyasztókkal, és növelni tudja a cég relevanciáját.