Akadálymentesítési eszköz

Médiatervezés és -vásárlás

Egy sikeres reklámkampány esetén a kreatívok elkészítésén túl a reklámfelületek megtervezésére is nagy figyelmet kell fordítani. A különböző vásárlói csoportoknak nagyon eltérő viselkedésük és médiahasználati szokásaik vannak, így a költséghatékony kampányt a célcsoporthoz illeszkedő médiaterv meghatározásával lehet elérni.

mediatervezes

A médiatervezés fogalma

A médiaterv készítése során meghatározzuk azokat a médiumokat, amik a marketing célokat leginkább kielégítik és ezért hirdetni szeretnénk rajtuk. A médiatípus kiválasztása után, a célcsoportnak megfelelő helyszíneket, időzítést és az ütemezést is megtervezzük.

A médiavásárlás fogalma ettől némileg különbözik. A médiavásárlás a tervezet gyakorlati megvalósulása, azaz amikor a kiválasztott médiumok közül a konkrét rádiós idősávot, plakát helyet stb. megvásároljuk a kampányidőszakra.

A médiatervezést minden esetben megelőzi egy médiakutatás, aminek segítségével következtetéseket vonunk le a célcsoport média-magatartásával kapcsolatban. Ennek célja, hogy minél kevesebb megjelenéssel és költséggel érjük el a célcsoport legtöbb tagját. A kutatást segítik a különböző elemző szoftverek, mint pl. Arianna, Gemius, NOK vagy a TGI.

Médiamix használata

Manapság a reklámkampányokat már szinte kivétel nélkül több, különböző médiatípus együttes használata jellemzi. Kiegészítheti egymást például óriásplakát és tv-reklám, de igazából bármilyen társítás elképzelhető. Ez egyrészt azért hasznos, mert így nagyobb közönséghez jut el az üzenet, másrészt, aszerint is könnyen célozható a fogyasztó, hogy a vásárlási döntésének éppen melyik szakaszában van.

A médiamix fogalma

A médiakampány során több médium együttes, kevert használatával alakul ki a médiamix a hirdetéshez. Azok a kampányok, amik médiamixet alkalmaznak, nagyobb elérést tudnak biztosítani, mivel változatos csatornákon keresztül sokszínű közönséget tudnak megszólítani.

A médiamix elemei

Egy jól összeállított médiamix általában tartalmaz online és offline hirdetéseket is. A pontos összetétel mindig az adott kampányhoz illeszkedik. Egy optimális médiamix jellemzője, hogy az elemeinek a „teljesítményét” folyamatosan figyelemmel kísérik és ha kell, változtatnak rajtuk. Ezért a MyAd szakértői is odafigyelnek erre, az információk segítségével elvégzik a módosításokat és az erőforrások hatékony átcsoportosítását is.