Akadálymentesítési eszköz

ATL Marketing – hagyományos marketing eszközök

Marketingkommunikációdhoz használj klasszikus reklámtípusokat, szólíts meg széles közönséget és növeld a márkaismertségedet! Teljes körű kampányszervezéssel lefedjük a hagyományos reklámok minden szegletét.

ATL jelentése

Az ATL az angol ‘above the line’ kifejezést takarja. Ezek a hagyományos, klasszikus reklámok, amiket mindenki előszeretettel használ. Az ATL szinte kivétel nélkül tömeg médiumokon keresztül kommunikál, így ezek az üzenetek szükségszerűen személytelenek, illetve megmarad a távolság a márka és a fogyasztók között.

ATL-eszközök

A hagyományos hirdetések között jó néhány választási lehetőség van, amikor a kampányt tervezzük.
Az ATL-eszközök közé tartoznak az tv- és rádióreklámok, amiket remekül lehet alkalmazni országos szintű kampányoknál. A kreatív reklámok ráadásul sokáig a köztudatban maradhatnak. Rádióreklámokat szintén lehet használni országos terjesztés esetén, de kisebb, helyi adókkal szűkíthető is a közönség.

A köztéri reklámozás legelterjedtebb változata az óriásplakát, de a városokon belül kifejezetten hatásosak a citylightplakátok és a járműreklámok is, amelyek az autósok mellett a gyalogosokat és a tömegközlekedőket is meg tudják célozni.

A nyomtatott sajtóban megjelenő reklámok is az ATL-eszközök szerves részét képezik, hírújságok mellett, magazinokban és szakmai lapokban is jelenhet meg hirdetés.

Reklámfilmkészítés, gyártás

A vállalkozás tevékenységét bemutató reklámfilmek mind a mai napig az egyik leghatékonyabb és legtöbbet alkalmazott ATL marketing eszköznek számítanak. Míg korábban ezt csak a legnagyobb márkák alkalmazták, addig mára a kkv szektorban is gyakran használt stratégiává vált a tv-ben és online térben sugárzott reklámfilm vagy imázsfilm készítése.

TV-reklám, Televíziós reklám

A tv-reklám lényege, hogy a vállalkozás tevékenységéről készült reklámfilm egy tv spot keretében eljusson a célközönséghez. Célja, hogy meggyőzze a nézőt a hirdetett termék vagy szolgáltatás előnyeiről.

Rádióreklám, Rádióhirdetés

A rádióreklám jól kiállta az idő próbáját, a mai napig nagyon hatásos ATL módszer egyes célcsoportok elérése. Ez az egyetlen reklámhordozó, amelyet a közönség olyan mindennapi tevékenységei alatt is tud passzívan fogyasztani, mint a vezetés vagy a házimunka.

Járműreklám kampányok

A járműreklám a citylighthoz és az óriásplakáthoz hasonlóan a közterületi reklámok közé tartozik. A járművek belső terében és külső felületén is elhelyezhetőek, ami egy nagy méretű, mozgó reklámként funkcionál városszerte.