Akadálymentesítési eszköz

5 könnyed tavaszias tipp vállalkozásod marketingjéhez

5 Könnyed, tavaszias tipp vállalkozásod marketingjéhez

A borongós tél után ki ne várná a kellemes tavaszt? Íme néhány szuper tipp, hogy vállalkozásod is fellélegezzen és virágba boruljon.

1. Takarítsd ki az e-mail listád!

Tavaszi nagytakarítás? Igen, ráfér az e-mailjeidre is, ahogyan a rendszerezés is.

Rend a lelke mindennek! Igaz, hogy a zseni átlát a káoszon, de a felesleges e-mailjeid kitörlésével sokkal nagyobb kedved lesz megnyitni majd a levelezéseid. Az is nagyon fontos, hogy megfelelően rendszerezd bejövőidet és jelöld a folyamatban lévő feladataidat. Érdemes jól strukturált mappákat létrehozni, hogy gyorsan és egyszerűen rábukkanhass arra, amit épp keresel.

Na de mi a helyzet a hírlevél listákkal, ha már marketing? Rendszerezz célok és célcsoportok szerint!

Mivel most 2023 tavasza toppant be, érdemes újragondolni a levelek tematikáját és újfent utánajárni mit is keres a célközönséged, esetleg a változó világ dobott-e be olyan lehetőséget a paklidba, amit megéri kihasználni. Amennyiben itt is rendet raksz és újítasz, az eredmények néhány hónap alatt szembetűnőek lesznek.

2. Jön a jó idő, jöjjön a jó kontent is!

Tudtad, hogy az úgynevezett „benefit” posztok (melyek a termékedet hivatottak dicsérni és előnyeit kiemelni), vagy hirdetések olykor úgy csapják fejbe a márkádat, hogy sok vásárlót, partnert veszítesz? Mennyivel jobb, ha adsz is valamit, nem csak elvársz, ezért arra bíztatunk, hogy nyiss az organikus és kreatív kontentekre, amik lehet, hogy több időt igényelnek, de több érdeklődő bevonzásával a profitod is emelkedni fog a márkád hírnevével együtt.

De honnan is érdemes ötletet meríteni? Nos, a világnapokra való készülődés remek haditervnek tűnik, tavasszal rengeteg releváns világnapra készíthető kontent. Nyiss meg egy világnapos naptárat, jelöld a számodra releváns alkalmakat és engedd szabadjára képzelőerőd. Inspirálódj!

5 marketing tipp penz

3. Használd ki a szezont és csökkentsd a büdzsédet!

Tavasszal az emberek nyitottabbak, felszabadultabbak és odáig vannak a megújulás szellemiségéért. Nagyon sok brand tud ebből hasznot húzni. Ha meglovagolod a tavaszi vibe-ot, tulajdonképpen elég sokkal kevesebb büdzsét áldozni. Ez amolyan jókor jó helyen és természetesen jó eszközökkel kiegészülve éri el a kívánt hatást. A legjobb az egészben, hogy amit megspórolsz, azt befektetheted a fejlődésbe és tovább gyarapodhatsz egy-egy gyengébb területeden.

Az alábbi példa nagyon jól szemlélteti miért érdemes a tavaszt nyakon csípni, mint alkalmat: ha az ember szemét telefonozás közben tűzi a nap és szembejön egy napszemüveg hirdetés, szó sincs arról, hogy nem talál be, ráadásul 25+ fokban egy hűsítő üdítő, vagy egy fagylalt is ellenállhatatlanná válik. Ha a vállalkozásod nehezebben illeszthető be a koncepcióba, akkor se aggódj, a kreativitás mindig utat tör és akár hátrányból indulva is nyerhetsz.

(Ha segítségre van szükséged, meríts ötletet referenciáinkból, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!)

4. Újulj meg! Itt az idő bátornak lenni.

Ilyenkor a természet is újjá éled, virágba borul, de miért ne tehetné ezt vállalkozásod is? Ha eddig nem mertél valami újat kipróbálni, itt az ideje!

Ha indokolt a rebranding, akkor a tavasz a legmegfelelőbb időszak erre. Cseréld le a régi, nem működő design-t, vagy csak lépj új platformokra, próbálj ki új technikákat, ne félj ismeretlen terepre lépni. Bátraké a szerencse!

5. Célzott kampányok tavasszal, világnapok, egyedi alkalmak:

Időt és energiát is spórolhatsz, ha már a fent említett világnapokat kihasználod. Persze, egy virágboltnak egyszerűbb a Valentin-nap, az anyák napja, de folyton akad jeles alkalom egy csokor vagy egy szál rózsa megvásárlására.

Szerencsére az emberiség már mindenre is talált ki világnapot, így hidd el, akad olyan is, amire céged is fel tud pattanni. Március 20-án pl. a boldogság világnapja elég lehetőséget biztosít szinte minden vállalkozásnak, hogy kihozhasson ebből valami fantasztikusat.

Ha esetleg tényleg formabontó dolgot hoznál létre, szó szerint, akkor kreálj új alkalmakat, rendezvényeket, kampánysorozatokat ne csak jeles világnapok köré, hanem saját elképzeléseid szerint.

+1 extra tipp!

Amennyiben nincs időd professzionálisan kidolgozni a kampányodat, vagy nem mozogsz magabiztosan a területen, inspirálódj a konkurenciától. A legjobb, ha külföldön nézel szét és olyan példát választasz, ami a sajátodra illeszthető és látod, hogy bevált.

Mivel a marketing összetett terület és a szakembereket is megdolgoztatja, rábízhatod ezeket külsős segítségre is, hiszen számos cég foglalkozik ezzel, hogy viszi a vállán a marketing feladatokat.

Egy biztos, ha ezt olvasod, akkor bizonyára már megfogalmazódott benned, hogy újítani szeretnél.

Hajrá tavasz, hajrá megújulás!